• sztandar
  • wejscie2

Ignacy Łukasiewicz

(1822-1882)

Aptekarz, wynalazca lampy naftowej. Założył pierwszą na świecie kopalnię ropy naftowej. Był posłem do galicyjskiego Sejmu Krajowego.

Menu Główne

Pierwsza wycieczka w nowym roku szkolnym

W sobotę (20 września), w ostatni weekend lata, postanowiliśmy wybrać się na wycieczkę na Kozią Górkę. Znając bieżącą prognozę pogody zaopatrzyliśmy się w ubrania przeciwdeszczowe i dodatkowo peleryny. Tak przygotowani nie straszny był nam deszcz i chłód. Wyjeżdżając z Czechowic-Dziedzic Słońce usiłowało przebić się przez chmury, ale nie bardzo mu to wychodziło. Podobna aura przywitała nas w Bielsku-Białej. Jednak, gdy dojechaliśmy pod same góry okazało się, że... nie ma gór. To znaczy one były, ale chmury były tak nisko, że nic nie było widać. Jednak nauczeni doświadczeniem wiemy, że czasem u podnóża gór pada deszcz, a powyżej jest słoneczna pogoda. Ruszyliśmy w trasę. Przeszliśmy kilkaset metrów i... znaleźliśmy się pod intensywnym prysznicem. Tego się nie spodziewaliśmy! W parę minut wszyscy mieliśmy mocno zlane kurtki (a niektórzy przemoczone buty). Należało szybko zważyć wszystkie argumenty za kontynuowaniem podejścia lub za odwrotem.

Biorąc pod uwagę panujące wszem i wobec przeziębienia, z których część uczestników wycieczki właśnie wychodziła, a część znajdowała się na krawędzi postanowiliśmy zawrócić i wdrożyć w życie plan B.

Nasza wycieczka zmieniła się z górskiej na miejską. Spacerowaliśmy po bielskiej Starówce w promieniach słonecznych, prawie opalając się. Zwiedziliśmy Katedrę św. Mikołaja, Rynek (stara waga targowa, zegar kwadransowy, Neptun), na którym rozwiązywaliśmy zadania przygotowane przez kadrę opiekunów. Przeszliśmy ulicami starej części miasta. Wycieczkę zakończyliśmy w kawiarence Delicje, którą wpisujemy na stałe w plany wycieczkowe do B-B.

Spotkanie z podróżnikiem

W dniu 9 czerwca br. społeczność naszej szkoły odwiedził, dobrze nam znany podróżnik, Arun Milcarz. Tym razem, podczas spotkania, zabrał nas na wyprawę do Czadu w Afryce Północnej. Jak zwykle spotkanie z nim wywarło na nas niezapomniane wrażenie i już chcielibyśmy zaprosić go ponownie.

DZIĘKUJEMY ARUN!!!

Wycieczka do Bielska-Białej

W dniu 30 maja br. odbyła się wycieczka do Starego Miasta w Bielsku-Białej. Przeszliśmy trasą od Galerii BWA, w której zobaczyliśmy wystawę "Magia lalek", Książnicę Beskidzką i wystawę "Z życia Jana Pawła II", następnie przeszliśmy pod katedrę Św. Mikołaja i na Stary Rynek. Nasz spacer zakończyliśmy w CH Sfera degustując pyszne desery.

Powiatowy Rajd Górski

W dniu 7 czerwca br., odbył się XIV Powiatowy Rajd w Beskidzie Małym. Nasza grupa wybrała trasę z Bujakowa do Porąbki. Trasa okazała się bardzo lekka, łatwa i przyjemna. Po przybyciu na Stadion LKS-u nasi uczniowie brali udział w konkursach. W rzucie lotkami zdobyli:

I miejsce -Szymon Moryto z kl.2c

II miejsce- Kamil Ryszka z kl.2c

IV miejsce- Damian Grygierczyk z kl.2b

Zwycięzcom gratulujemy!

Zapraszamy na wspólne zdobywanie gór w przyszłym roku szkolnym.

Jak smakuje strusie jajo?

7 kwietnia br. grupa uczniów z Koła PTTK, we współpracy z kółkiem kulinarnym,  przygotowała jajecznicę z jaja strusia oraz 28 kurzych jaj.Celem zajęć było porównanie  smaku, koloru, zapachu i objętości obu rodzajów jaj. Najbardziej efektownym momentem zajęć było rozwiercanie strusiego jaja wiertarką. Po degustacji potrawy uczniowie dzielili się wrażeniami smakowymi i wizualnymi.